Turcja jest jedną z szybciej rosnących gospodarek na świecie, należącą do grupy G20, która coraz szerzej i chętniej otwiera się na inwestycje zagraniczne. Dzięki utrzymującej się dynamice handlu z Turcją, kraj ten stanowi naszego głównego partnera handlowego z obszaru Azji i Bliskiego Wschodu. Mimo, że liczba eksportowanych do Turcji towarów wzrasta, niewielu polskich przedsiębiorców rozlicza się w tamtejszej walucie.
W pierwszym półroczu ubiegłego roku polski eksport do Turcji wyniósł ok. 1,71 miliardów euro, o 13% więcej niż w tym samym okresie w roku 2014. Charakter handlu między Polską a Turcją jest komplementarny. Podstawowymi produktami wymiennymi są pojazdy samochodowe i części zamienne, tworzywa sztuczne oraz urządzenia przemysłu mechanicznego. Polscy biznesmeni do Turcji transportują tekturę, papier, słodycze oraz produkty kosmetyczne. Z kolei dominującym towarem tureckim eksportowanym do Polski są tekstylia.
W Turcji świetnie radzą sobie polskie największe firmy z branży IT i farmacji. Rozwijają się tam również takie podmioty, jak: Polpharma, Selena, Rafko, Smyk, spółka EBS, X-Broker czy Grupa Azoty ZAK S.A. Jak wskazują prognozy, Turcja należy do krajów, w których polski eksport będzie w latach 2016-2020 rósł najszybciej.